Gentle Way Academy
  • DLA LEKTORÓW
    • PROSPERUJĄCY LEKTOR- SPRZEDAWAJ NA LI
    • O MNIE
    • REFERENCJE LEKTORZY
    • W MEDIACH
  • NAUKA ANGIELSKIEGO
    • KURSY
    • REFERENCJE
  • BLOG
  • POBIERZ
    • LinkedIn bez spiny
    • 9 pomysłów na angażujące posty
    • Zarabiaj 200 zł/h
  • SKLEP
    • Regulamin
  • KONTAKT
Gentle Way Academy
  • DLA LEKTORÓW
    • PROSPERUJĄCY LEKTOR- SPRZEDAWAJ NA LI
    • O MNIE
    • REFERENCJE LEKTORZY
    • W MEDIACH
  • NAUKA ANGIELSKIEGO
    • KURSY
    • REFERENCJE
  • BLOG
  • POBIERZ
    • LinkedIn bez spiny
    • 9 pomysłów na angażujące posty
    • Zarabiaj 200 zł/h
  • SKLEP
    • Regulamin
  • KONTAKT
mar 06

8 błędów kont lektorskich na Instagramie cz. 2

  • 6 marca, 2025

To druga część wpisu poświęconego najczęstszym błędom, jakie popełniają konta lektorskie na Instagramie. Jeśli jeszcze nie czytał_ś pierwszej części, warto to nadrobić – znajdziesz ją tutaj: 8 błędów kont lektorskich na Instagramie – cz. 1.

A teraz lecimy dalej!

5. Brak CTA w bio

Po pierwsze, czym jest CTA? To angielski akronim oznaczający call-to-action, czyli wezwanie do działania. W tym haśle zachęcasz odbiorcę do konkretnej czynności, np. „zapisz się na mój newsletter” albo „daj znać w komentarzu”. Może się to wydawać banalne, ale naprawdę warto to robić!

Jakie CTA warto dodać w bio? Np. „pobierz mój bezpłatny poradnik” albo „napisz do mnie wiadomość, żeby umówić się na bezpłatną konsultację”. Fajnie, gdyby pojawił się tutaj jakiś link, np. do landing page’a z zapisem na newsletter, ale może to być też przekierowanie do wiadomości prywatnej. Najważniejsza jest precyzyjna instrukcja, tak żeby człowiek nie zastanawiał się, jak właściwie ma się z Tobą skontaktować. Jeśli coś nie jest klarowne i łatwo dostępne, odbiorca po prostu przejdzie do następnego profilu.

6. Brak grupy docelowej, prowadzący do chaosu w feedzie

Żyjemy w czasach indywidualizacji i personalizacji. Kursy są szyte na miarę, a klienci oczekują szybkich efektów. Jeśli jednak nie wiesz, kto jest Twoim idealnym klientem oraz jaki jest jego cel, to nigdy go tam nie doprowadzisz – i będzie to widać w Twoim feedzie.

Treści od Sasa do lasa, powtarzalne, nieciekawe materiały – to najczęstsze problemy. Trudno wtedy oczekiwać, że Twoje konto będzie rosło i przynosiło Ci zyski.

Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się bardziej sprecyzowana grupa odbiorców, ale nie masz pojęcia, jak się za to zabrać, zapraszam Cię do kursu Prosperujący Lektor – fundamenty biznesu lektorskiego. To jest ten kurs, który pomoże Ci zbudować solidne podstawy dla Twojego biznesu lektorskiego. Koszt? Równowartość jednej lekcji języka miesięcznie.

7. Nieatrakcyjna i niespójna oprawa graficzna oraz Twoje zdjęcia

Powiedzenie: „Jak cię widzą, tak cię piszą” w czasach social mediów ma nawet większe znaczenie niż wcześniej. Jeśli grafiki w Twoim feedzie wyglądają jak folder reklamowy z lat 90-tych, ani nie zbudują wrażenia eksperckości, ani nie przyciągną odbiorcy wizualnie.

Nie mówię, że każdy Twój post ma być przygotowany z największą pieczołowitością przez grafika kasującego za takie zlecenia tysiące złotych. To, co warto zrobić, to poszukać niedrogiego specjalisty, który pomoże Ci wybrać wiodące kolory marki oraz dopasować do tego szablony w Canvie. Żeby wyglądało to w miarę schludnie i nie odstraszało ludzi.

Możesz też wykorzystać do tego AI – np. ChatGPT może wygenerować dla Ciebie spójną paletę kolorów. Podobnie ze zdjęciem – zastanów się, kto z Twoich znajomych ma dobre oko i będzie chętny Ci pomóc, choćby za kawę czy książkę. Wystarczy kilka fotek zrobionych smartfonem i lekka obróbka w Canvie czy aplikacji Snapseed, żeby znacząco poprawić jakość zdjęć.

Zdaję sobie sprawę, że jako solo-biznes masz ograniczony budżet, ale poświęcenie nawet kilku stówek na ten obszar zapracuje Ci na lata.

8. Przeładowanie postów materiałem

To moja osobista opinia i możesz się z nią nie zgodzić. Ale kiedy widzę post, w którym wrzucasz 10 wyrażeń ze small talku, to myślę sobie, że to mogły być trzy fajne rolki lub karuzele.

Zamiast zarzucać odbiorcę ilością materiału, której i tak nie przyswoi, skup się na ciekawych przykładach albo kreatywnej metodzie na zapamiętanie wyrażeń. Gwarantuję, że Twoi followersi będą Ci za to wdzięczni. Wpiszesz się też w ten sposób w trend chunk learning, czyli uczenia się małymi kawałkami.

To tyle ode mnie jeśli chodzi o temat błędów, jakie popełniają konta lektorskie na Instagramie. Daj znać w komentarzu, którym obszarem planujesz zająć się w pierwszej kolejności. Jeśli chcesz poprawić swoją strategię, śledź moje dalsze wpisy! Masz pytania? Napisz, jakie tematy związane z Instagramem i prowadzeniem biznesu lektorskiego są dla Ciebie interesujące.

Podobne posty:

Angielski w HR #10 - competence, skills and abilities

Poczuj w sobie siłę - czyli wyjazd warsztatowo-żeglarski

Angielski w HR #05 - Bumping, broadbanding i Hawthorne Effect

  • Facebook
  • LinkedIn
  • E-Mail

About The Author

Leave a reply Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szukaj na blogu

Ostatnie wpisy

  • Neurodydaktyka is dead
  • Co bym zrobiła, gdybym znów zarabiała 100 zł/h? (Mając aktualne doświadczenie.)
  • Stawka 200 zł/h w biznesie lektorskim: kiedy i jak?
  • 8 błędów kont lektorskich na Instagramie cz. 2
  • 8 błędów kont lektorskich na Instagramie cz. 1
  • Jak podnieść stawki za kursy językowe powyżej 120zł/h?

Tagi

angielski angielskibiznesowy angielski biznesowy angielski online angielski w HR angielskiwHR angielski w pracy business business English BusinessEnglish coaching GentleWayAcademy HR HumanResources jak podnieść stawki za lekcje język angielski kobiety konta lektorskie na Instagramie leadership motywacja mówienie mówienie po angielsku odwaga początkujący podkast prosperujący lektor warsztaty wyjazd ZasobyLudzkie zmiana ćwiczenia żagle żeglarski
© 2020 by Gentle Way Academy
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności